L. Simon: Balog Zoltán erős
A Miniszterelnökség államtitkára szerint is ártalmasak Habony ügyei.
A Miniszterelnökség államtitkára szerint is ártalmasak Habony ügyei.
Az MMA-ügy nagyon gáz. Egyszerűen tudomásul van véve a politikai kétosztat. Matyóhímzés vs. idegenszív. Plusz Fekete.
Gulyás Márton civil aktivista és társai megzavarták a Fekete György vezette Magyar Művészeti Akadémia közgyűlését az intézmény szerintük túlzott jogkörei miatt, egy kisebb dulakodást követően Gulyás leesett a színpadról.
Ferencz István építész, belsőépítész, Foltin Jolán koreográfus és Szervátiusz Tibor szobrászművész veheti át idén a Nemzet Művésze díjat november 5-én a Pesti Vigadóban. A díjat az MMA elnöke a köztestület megalakulásának évfordulója alkalmából adományozza november 5-én.
Akkora siker lehetett volna belőle, mint a Magyar Népmesékből, mégsem valósult meg. Jankovics Marcell most könyvben adja ki félbemaradt rajzfilmsorozat-tervét, a Képes Biblia Történeteket. A Magyar Művészeti Akadémia alelnökeként is tevékenykedő művész elárulta, miért kellett távoznia az NKA éléről, és hogy milyen párhuzamok fedezhetők fel Lucifer mondatai és a Fidesz mostani megosztottsága között. Jankovics szerint a bevándorlás kérdését sürgősen tisztázni kell, mert elpusztulhat az európai kultúra, és a humoristáknak sem szabad a tüzet szítani. Interjú.
Szerkesztőségünk 2011-ben publikálta első alkalommal a hazai művészeti színtér ötven legbefolyásosabbnak ítélt szereplőjének listáját, a Magyar Power 50-et, melynek kialakításában a legismertebb hasonló nemzetközi projekt, az ArtReview idén 13. alkalommal kiadott Power 100-as rangsorának készítésében alkalmazott gyakorlatot követtük.A lista a hagyományteremtés szándékával született, s hogy élénk visszhangot kelt, vitákat is generál, természetes, és nem ellentétes szándékainkkal. Az eltelt évek eredményeképpen mind többen értik, hogyan készül a rangsor, és miért érdemes figyelni rá akkor is, ha nem tekinthető kőbe vésett igazságnak. Tudatában vagyunk annak, hogy a mérhető, számszerűsíthető kritériumok hiánya miatt a zsűri a magyar kortárs képzőművészet és a műkereskedelem egészét jól reprezentáló összetétele mellett sem lehet objektív; egyszerre veendő komolyan, és fogható fel játékként. A szűnni nem akaró félreértések miatt ismételten hangsúlyozzuk, hogy a Power 50 nem életműveket mér, hanem egy adott esztendő – jelen esetben a 2014-es év – teljesítményeit veszi figyelembe, és a színtérre gyakorolt hatás súlyát, nem pedig annak irányát, milyenségét igyekszik értékelni. A rangsorokból hosszabb távon értékes kordokumentum állhat össze, és az évről évre bekövetkező változások, hangsúlyeltolódások elemzése fontos következtetések levonását teszi majd lehetővé. Már az ideivel együtt négy lista összehasonlítása is olyan kérdésekre ad választ, mint hogy egy év elteltével milyen mértékben változik a legnagyobb befolyással rendelkezők köre; miképp látja a zsűri a szereplők befolyásának alakulását egy-egy fontos funkció megszerzése vagy elvesztése után; illetve hogy mennyire van tartós hatással megítélésükre egy-egy kiemelkedő kiállítási lehetőség, egy szakmai vagy állami elismerés.Az összehasonlíthatóság érdekében fontos, hogy a 25 tagú zsűri összetételében évről évre csak elkerülhetetlen változások legyenek. Ezért örülünk annak, hogy az ArtReview-tól átvett „játékszabályoknak” megfelelően titkos összetételű zsűri tagjainak nagy többsége idén is igent mondott felkérésünkre. Tőlük saját listájuk első öt helyezettjéhez ezúttal is rövid indoklást kértünk; a rangsor első tíz helyezettjéhez fűzött kommentárok ezeket foglalják össze. Idén összesen 274 személyre érkezett szavazat – 11-gyel többre, mint tavaly –, a sorrend most is az egyes zsűritagok listáján elért helyezéseknek megfelelő pontszámok egyszerű összeadásával alakult ki.